DIY conditioner

Stel dat je toch een conditioner wilt gebruiken. Je zou graag iets voedends na de shampoobeurt willen toepassen. Alleen zitten er een aantal dingen tegen die je ervan weerhouden om een conditioner te kopen: er worden bepaalde ingrediënten gebruikt die je liever niet gebruikt, jouw budget, er is niet echt iets dat je aanspreekt of je bent ”bang” dat je weer een miskoop doet. Wel, ik kan je garanderen dat je geen miskoop zal doen na het lezen van deze blogpost!

Afbeeldingsresultaat voor rhassoul

Rhassoul! Rhassoul is klei dat afkomstig is van Marokko. Je kan het vinden in poedervorm of in ‘steenvorm’, zoals op bovenstaande afbeelding. Wanneer je het mengt met water of hydrolaten, krijg je pap.

Ik koop geen conditioners of maskers meer. Ik maak namelijk wekelijks een ‘pre-shampoo treatment’ ofwel een zelfgemaakt haarmasker, maar aangezien dit deze week niet lukte, heb ik voor een alternatief gekozen, namelijk een DIY-conditioner die ik onder de douche gebruik. Ik vind het namelijk nog steeds belangrijk dat mijn haren iets extra krijgen, dus in de vorm van een DIY-masker of een DIY-conditioner. Deze DIY kan je trouwens ook als masker gebruiken en eventueel ’s nachts laten intrekken.

Hoe gebruik ik rhassoul?

Ik meng 2 theelepels rhassoulpoeder met water. Ik neem geen vaste hoeveelheid, ik neem eerst een klein beetje water en als het niet voldoende is (dus geen pap), gebruik ik nog wat water.

Ik was mijn haar één keer in de week en ik gebruik dan ook één keer shampoo. Na het uitspoelen kam ik heel voorzichtig mijn haren (ik weet dat het niet mag…) en verdeel ik de rhassoul over mijn haarlengte. Ik laat dit even inwerken en doe dan al de rest.

Na het spoelen van mijn haar is mijn haar ZO zacht en glanzend. Het lijkt wel alsof ik een conditioner met 4164212235 siliconen heb gebruikt.

Je ziet dus, niets anders dan liefde, hehe. ♥ ♥

Gebruik altijd plastic als je natuurlijke poeders gaat gebruiken! Metalen kunnen de stof beïnvloeden.

 

Comment

