Mijn bedenkingen van de laatste tijd

Onlangs heb ik me gerealiseerd dat ik drie maanden geen kleren heb gekocht – behalve 2 shirtjes die ik thuis aandoe, omdat ik er bijna geen heb, haha, en met het warme weer dat eraan komt had ik wel iets nodig. Oke, 3 maanden lijkt misschien ontzettend weinig, maar toch vind ik het veel. Ik ben sowieso iemand dat niet elk weekend in de winkels te vinden is, of per se iets moet vinden tijdens de koopjesperiode, of iets moet kopen omdat het ”moet”. Ik krijg zelfs een hekel aan winkelen. Nu dat het vakantie is, heb ik tijd om na te denken over vanalles, iets dat ik graag doe. Soms toch.

Mijn bedenkingen:

  • Ik wil mijn geld niet meer uitgeven aan materialistische dingen, dit betekent: kledij, schoenen, tassen, juwelen, …. Ik wil mijn geld uitgeven aan dingen waar ik herinneringen aan kan overhouden, zoals: evenementen, beurzen, …. Het moet geen geld kosten, het kan ook gratis, bijvoorbeeld wandelen. Aaah, de rust, zalig. Natuurlijk kan het wel eens zijn dat ik iets zou kunnen kopen, maar momenteel heb ik er geen behoefte aan. Ik ben onlangs in Antwerpen geweest en ik had echt geen behoefte om een winkel binnen te stappen en rond te kijken. Toch heb ik het gedaan, omdat ik nog steeds (al een jaar!) op zoek ben naar een lange, grijze, denim vest. Vest, wanneer vind ik je?!
  • De afgelopen tijd heb ik me ook gerealiseerd dat ik teveel op ecco-verde.com heb geshopt. Alles bij elkaar heb ik dit jaar toch wel zo’n €200 uitgegeven aan organische verzorgingsproducten. Damn… De €200 is trouwens allemaal verspreid over een aantal maanden.  Ik heb me voorgenomen om maximaal €80 te spenderen per jaar. Waarom? De verzendkosten bedragen voor België €45. Dit betekent dus dat ik twee keer iets mag bestellen. Waarom twee keer? Omdat ik de laatste tijd heel veel producten zelf maak. Gaande van gezichtsmaskers, haarspray, scrubs, lippenbalsems, …. Ik vind dit ZO leuk om te doen! Ik heb besloten om de bestellingen onder te verdelen in ‘DIY’s’ en ‘non-DIY’s’. Nu ik hier zo over nadenk kan ik toch perfect in een keer een bestelling plaatsen, zodat ik de €80 ineens betaal (de €80 zou ik nog wel in één keer kunnen betalen haha, maar moest het meer zijn…)? Maar dat is eigenlijk een heel klein beetje absurd, aangezien ik nog heel wat DIY-producten heb, en het dus onnodig is om nu al terug of over een aantal maanden een voorraad in te slaan. Lol. Toen ik onlangs weer een bestelling plaatste, kwam ik uit op een bedrag van rond de €100. Dat vond ik net iets teveel om te betalen dus heb ik enkele producten uit de winkelmand gehaald, zodat ik deze producten – die ik uit de winkelmand heb gehaald – een andere keer kan kopen en het dus minder lijkt om te betalen. Logica? Een beetje wel, zo heb ik het gevoel dat ik toch minder moet betalen in één keer. En uiteindelijk heb ik besloten om deze producten – die uit de winkelmand zijn gehaald – toch niet meer te kopen.
  • Vandaag was ik in Wijnegem. Ik stapte H&B binnen en zag heel wat cosmeticaproducten. Zo heb ik nu beslist om niet al te veel via ecco-verde te kopen (want zo zit ik ook niet vast aan de verzendkosten) en weer zoals vroeger wat meer naar H&B te gaan. Zo kan ik dus een aantal producten schrappen die ik normaal gezien via de website koop.
  • Damn, ik maak lelijke foto’s! Het lukt me maar niet om die perfecte, scherpe, duidelijke, mooie, lichte foto te maken! Terwijl ik een uitstekende camera heb. Iemand ideeën? Ik ben aan het overwegen om de foto’s op een andere plaats te maken.

Zo, dit waren mijn bedenkingen van de laatste tijd. Ik voel me hier veel beter bij. En ja, ik ben zo iemand dat niet graag geld uitgeeft aan spullen, maar eerder geld bewaard. Tot ik echt iets wil kopen dat ik ook echt nodig heb. Ik ben iemand dat dan weer wel ”veel” geld kan uitgeven aan reizen, restaurantjes, boeken, evenementen.

En nog een laatste quote. Yep, ik ben iemand dat helemaal crazy wordt van quotes!

 

Enjoy your weekend with your loved ones.

Comment

