Wanneer iedereen losgaat tijdens de sale

Afgelopen dinsdag – I guess – was ik in Antwerpen. Niet om de beste kledingstukken tijdens de sale te kunnen scoren, maar om kleine dingen te kopen, zoals een (notitie)boek. Over dat laatste heb ik jammer genoeg niets kunnen vinden! Misschien een beetje gek als je in een boekhandel staat, maar hey, toch heb ik niets gevonden. Eigenlijk is de sale alleen goed voor giga dingen, zoals een koelkast, tv. Of als je naar een boetiek gaat, ben ik er van overtuigd dat je geweldige items kan scoren.

Nu, om mijn punt van dit artikel verder uit te leggen: ik vind nooit iets in de sale. Het lijkt alsof de kledingstukken van de afgelopen 10 jaar uit een of ander gigantische opslagplaats zijn gehaald, om de kledingstukken eindelijk van nieuw licht te voorzien. Ook heb ik de indruk dat het respect naar de kleren toe tijdens deze periode nauwelijks te vinden is. Kleren die op de grond liggen, de winkel dat een zooitje is… Tijdens de sale is het ook ieder voor zich. Mensen gaan op jacht om kledingitems scoren. Je koopt items omdat je ze mooi vindt. Maar ergens weet je ook dat het item te groot of te klein is, dat je niet echt iets hebt dat erbij past of dat je misschien zelfs al hebt.

De koopjesperiode is dus niets voor mij. Ik heb eigenlijk al heel lang niet meer gewinkeld. Ik winkel enkel nog online en als ik echt iets nodig heb.  De solden vind ik wel heerlijk als het gaat om giga dingen, zoals een tv of koelkast. Heerlijk toch als je hierop een beetje geld hebt kunnen sparen?

Morgen ga ik in ieder geval terug naar mijn lievelingsstad. Niet voor een boek, maar voor een wimperborstel en hydrolaten (mijn nieuwe passie!). Heb overigens opgezocht of er winkels in de buurt zijn die hydrolaten verkopen maar tot nu toe nog niets gevonden. Iemand die mij kan helpen? :-)

 

Ik wens je een fijne, nieuwe week toe.

 

 

Comment

