4x korte shampoo review | Unique, PHB, Lush, Lavera

Het vinden naar de juiste shampoo, ik denk dat iedereen deze zoektocht ooit in zijn leven eens gemaakt heeft. Vandaag presenteer ik je vier verse shampoos. Ik ben trouwens afgestapt van Sodium laureth/lauryl sulfaat en gebruik ook geen Ammonium lauryl sulfaat. Eén product bevat spijtig genoeg wel sodium laureth sulfaat, but I will explain that. 

Unique shampoo

Afbeeldingsresultaat voor unique shampoo moisturize

ZO zacht is deze shampoo, aanrader! Ik was dan ook niet zo happy toen ik met nieuwjaar de allerlaatste druppel uit de fles kreeg… Deze shampoo maakt gebruik van sodium coco-sulfaat en geeft me geen super clean gevoel. Klik hier voor de review.

PHB

Deze shampoo heb ik 3 weken gebruikt, wegens aankoop van een fles van 50 ml. Handig om te weten dat ik hier dus 3 weken over doe! In tegenstelling tot de vorige shampoo, voelde deze shampoo niet zacht aan en gaf me wel dat propere gevoel. Het voelde ook een beetje stroef aan tijdens het wassen. Mijn haar werd minder snel vet in vergelijking met Unique.

Lush jersey bounce

Hmm, grof zeezout en natrium laureth sulfaat (NLS) als tweede ingrediënt. Ik weet niet waarom, maar toen ik in de Lushstore van Utrecht was, stond ik hier niet bij stil. Zout droogt het haar uit en NLS… Ik stond er niet bij stil dat dit sodium laureth sulfaat is.

Ik ben dus afgestapt van lauryl en laureth sulfaat. Ik gebruik enkel coco-sulfate, sodium cocoamphoacetate en andere milde reinigers. Dan heb ik tenminste niet het gevoel dat mijn haar agressief gereinigd wordt.

Ookal zat ik vol met vooroordelen over deze shampoo, waren al mijn vooroordelen niet juist. Mijn haar werd helemaal niet droog door deze shampoo. De hoeveelheid schuim die tijdens deze shampoo vrijkomt is afhankelijk van hoeveel product je gebruikt. En aangezien er NLS inzit, gebruik ik maximum 2 vingertoppen. Ook deze shampoo is zo zacht. Ik weet niet hoe het komt maar wauwie, zo zacht. Het squeeky clean zit er wel in.

De textuur is lopend maar op een fijne manier (weet je wel). Sommige shampoos zijn te lopend en andere dan weer redelijk dik (de bekende gelvorm). En deze zit er tussenin, ideaal.

Lavera

Afbeeldingsresultaat voor lavera rose shampoo

En als laatste de shampoo van Lavera. Deze shampoo maakt gebruik van sodium coco-sulfaat. Ik was een beetje ”bang” voor deze shampoo omdat er zeezout inzit maar dit hoefde helemaal niet. Deze shampoo gaf me wel dat propere gevoel en liet het niet zacht achter.

Conclusie?

De shampoo van Unique en Lush jersey bounce zijn awesome. De shampoo van Unique gaf me dat jeukerige gevoel en de Lush jersey bounce zou ik zo opnieuw kopen als er geen NLS inzit… Mijn zoektocht naar een goede shampoo gaat dus verder!

Overigens lees ik heel veel positieve reviews over de shampoos van Calia, dus als er iemand hier ervaring mee heeft :-). Hieronder vind je een lijst met shampoos die ik graag zou willen proberen:

∇Acure
∇Calia
∇Jason
∇Rahua
∇John Masters
∇Stop the water while using me!
∇Evolve
∇Sante
∇Khadi

Een hele lijst maar vind het leuk om nieuwe shampoos te ontdekken!

Welke shampoo is jouw favoriet?

Comment

