4x review | Bouclème, Optima, Florame, Jason

Ik heb zo lang getwijfeld over de titel van dit artikel en nu ben ik er eindelijk uit, hehe. Er zijn een aantal producten die ik de afgelopen tijd getest heb. De een is wat positiever dan de andere en deze kan je nu ontdekken.

favo

Bouclème curl cream

De geur van dit product is zo moeilijk te omschrijven maar doet me een beetje denken aan snoep. Hij is wit van kleur en niet te dik qua textuur. Ideaal om mijn droge, dikke haar te hydrateren. Overigens kan je deze crème ook gebruiken als je geen krullen hebt, ikzelf heb een kleine slag en na gebruik van deze crème heb ik dus geen gigantische bos krullen. Heb je fijner haar, dan raad ik je aan om niet te veel te gebruiken omdat deze crème jouw haren vettig achter laat.

De reden dat ik deze niet meer koop is omdat het veel te duur is. Weet je, ik was zo blij dat ik de website een jaar geleden (zie hieronder) had gevonden, een site vol met natuurlijke merken die zo ontzettend moeilijk te vinden zijn… Maar ik vind het een tikkeltje te duur en heb me voorgenomen om geen dure haarproducten meer te kopen als er andere alternatieven zijn.

Ingrediënten: Aqua, Cetearyl Alcohol, Cocos Nucifera (Virgin Coconut) Oil, Glycerin Vegetable, Diheptyl Succinate, Cocos Nucifera (Coconut) Fruit Extract, Distearoylethyl Dimonium Chloride, Polyquaternium-98, Coco Caprylate, Aleurites Moluccana (Kukui) Oil, Butyrospermum Parkii (Shea Butter), *Litsea Cubeba (May Chang) Fruit Oil , *Citrus Grandis (Grapefruit) Peel Oil, *Citrus Reticulata (Mandarin Red) Peel Oil, *Citrus Aurantium Dulcis (Sweet Orange) Peel Oil, *Citrus Aurantium Bergamia (Bergamot) Fruit Oil, *Origanum Majorana (Marjoram Sweet) Leaf Oil, *Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Oil, *Mentha Viridis (Spearmint) Leaf Oil, *Pogostemon Cablin (Patchouli) Leaf Oil, *Michelia Alba (Magnolia) Flower Oil, *Michelia Alba (Magnolia) Leaf Oil, *Cymbopogon Martini (Palmarosa) Oil, *Tilia Cordata (Linden) Flower Oil, Styrax Tonkinensis (Benzoin) Resin Extract, Ricinus Communis (Castor) Seed Oil, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Capryloyl Glycerin/Sebacic Acid Copolymer, Tocopherol, Benzyl Alcohol, Dehydroacetic Acid, **Limonene, **Linalool, **Geraniol.

Prijs: €21/300 ml (hier doe je zo ontzettend lang mee)
Waar te koop: Naturisimo

Optima tandpasta

Eerste gedachten:
”Yay, EINDELIJK een goede, natuurlijke tandpasta gevonden zonder fluoride! Ik heb er zo veel geprobeerd en dit waren de meest voorkomende ”problemen”: niet prettig qua textuur, geen fris gevoel en een enorme hoeveelheid gebruiken voor ik echt het gevoel had dat mijn tanden proper waren. Met deze tandpasta heb ik alleen maar positieve ervaringen! Het laat namelijk mijn tanden proper en fris (enorm fris!) achter, is fijn qua gebruik (dus niet dat waterige gevoel dat sommige tandpasta’s geven) en is niet irriterend. Ik dacht eerst dat tea tree niet zo fris zou zijn but boy, I was wrong. Het rare is dat munt eerder op de ingrediëntenlijst staat dan tea tree, maar op de verpakking vermelden ze tea tree eerder dan munt. Marketing?”

MAAR… zie je de rode kleur in de ingrediëntenlijst? Een duidelijke no buy for me. Het kan namelijk de huid verbranden en irriteren. En dit product gebruik ik voor mijn tanden? Zo teleurgesteld. Normaal koop ik geen producten met rare chemische benamingen maar ik denk dat ik hier over heb gekeken…

Ingrediënten: Aqua, Calcium carbonate, Glycerin, Hydrated silica, Mentha pipperita oil, Hydroxyethylcellulose, Sodium lauroyl sarcosinate, Aloe barbadensis, Menthol, Melaleuca alternifolia oil, Escin, Ubiquinone, Sodium hydroxymethylglycinate, Xylitol, Citric acid

Prijs: €6,50/100 ml
Waar te koop: Natuurwinkel

Florame deo spray

Yay, een nieuwe favoriete deo! Ik ben een grote fan van deo in sprayvorm zonder gassen en deze werkt zo goed. Uiteraard zweet ik nog, maar als ik zweet is de geur van de deo zo overheersend. Ik ben de laatste tijd verslaafd aan vanille- en sinaasappelgeur. Yummie.

Prijs: €11,99
Waar te koop: Ecco-verde.com

Jason deo stick

En als laatste… mijn niet-favoriete product. Als de deo bijna op is, valt het kleine stukje dat nog overblijft uit de deo waardoor het rollen dus niet meer goed gaat. De geur vond ik in het begin te synthetisch maar na verloop van tijd wende de geur en vond ik het zelfs prettig. De reden dat ik deze niet meer koop is omdat het niets deed voor me. Ik zweette nog wel maar de geur… Ja, zegt genoeg. ;)

Ingrediënten: Propanediol, Aqua (Water), Glycerin, Sodium Stearate, Zinc Ricinoleate, Polyglyceryl-3 Caprate, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Citrus Grandis (Grapefruit) Seed Extract, Allantoin, Behenyl Alcohol, Ethylhexylglycerin, Glyceryl Stearate, Silica, Sodium Bicarbonate, Sucrose Cocoate, Tocopheryl Acetate, Zea Mays (Corn) Starch, Benzyl Benzoate, Hexyl Cinnamal, Fragrance (Parfum)

Prijs: €5,45
Waar te koop: Naturisimo.com, LookFantastic.com

Comment

