7 beautyproducten die ik niet meer koop

Er zijn een aantal producten die ik niet meer koop. Ze werken niet, ze zijn gemakkelijk om zelf te maken of ik vind ze nutteloos. Dit zijn de 7 producten die ik niet meer koop. Lees disclaimer onderaan. 

Afbeeldingsresultaat voor minimalism flower

Handcrème

Dit vind ik zo’n nutteloos product, haha, net hetzelfde als voetcrème. Lichaamscrème  (om het zo even te noemen) bestaat ook al enige tijd. Ik smeer mijn handen in als het nodig is gewoon in met mijn bodylotion. Een aanrader is de bodylotion van Weleda voor de gevoelige huid. Bevat jammer genoeg parfum, maar dat wist ik pas toen ik thuiskwam…

Ik gebruik olijfolie (of een andere olie) in de plaats of mijn bodylotion.

Conditioner

Wie dit artikel heeft gelezen, weet dus dat ik al enkele weken geen conditioner meer gebruik.

Scrub: lichaam/gezicht/lip

Nog een product dat ik niet meer koop. Ik heb er momenteel twee in de kast staan, maar na deze twee producten koop ik er geen meer. Een scrub kan je gemakkelijk zelf maken en het gaat ook nog eens veel langer mee! Yay!

De suikerlipscrubs van Lush zijn razend populair, maar deze kan je zeer gemakkelijk zelf maken! De ingrediënten heb je sowieso wel ergens in je kast zitten.

Lippenbalsem

Ik weet niet wat ik heb maar ik heb gigantische droge lippen. En ze gaan niet weg. En ze minderen ook niet. Of ja, ze minderen wel, maar na  5 minuten zie je de velletjes al terug (no joke). Ik heb olijfolie geprobeerd en dat bevalt me momenteel prima, zolang ik om de 5 minuten de olie goed aanbreng.

Face wash

Ook reinig ik mijn gezicht niet meer. Als ik toch de behoefte heb om mijn gezicht te reinigen, doe ik dat aan de hand van de oil cleansing method. Momenteel is dit frambozenolie, maar argan-, olijf-, kokos-, amandel-, baobabolie werken even goed. Yes, I have tried them all.

Dag- en nachtcrème

Heb je ze allebei echt nodig? Als ik naar mijn huid kijk, denk ik van niet. Daarnaast zijn heel vaak de ingrediënten zeer gelijkend. Dus zo’n verschil tussen de twee merk ik niet op. Nu ja, behalve de verpakking dan ;).

Producten om je tanden witter te krijgen

Begrijp me bij dit onderdeel niet verkeerd. Ik gebruik momenteel een tandpasta met een ”witmakend” effect. Er zitten geen peroxiden of andere schadelijke stoffen in om mijn tanden witter te maken. Het is een natuurlijke tandpasta dat ‘claimt’ om mijn tanden witter te maken door de natuurlijke ingrediënten. Maar er zijn specifieke producten op de markt die je tanden witter kunnen maken met onder andere peroxide. En deze producten koop ik niet. Momenteel ben ik bezig met een klein experiment: kurkuma (yep, dat gele kruid) + kokosnootolie zouden je tanden witter  kunnen maken. Ik ben er in het weekend van 8 januari mee begonnen en kan nu nog niet vertellen of het werkt. Misschien heb je van de oil pulling method gehoord? Zeker de moeite om research naar te doen. Dit zouden je tanden ook proper kunnen maken, maar dan zonder de kurkuma.

Afbeeldingsresultaat voor benefits oil pulling method

Bron afbeelding

Disclaimer: als ik op vakantie ben, koop ik wel een scrub. Ik koop dan een mini size, deze gaat dan ook niet zo lang mee wat dus ideaal is. Misschien zal ik later een van bovenstaande producten wel kopen, maar dan spreek ik echt over de zeer verre toekomst. ;)

Heb jij producten die je niet meer koopt of die je juist wel altijd in je bezit moet hebben?

Comment

