Langzaam leven: niet gelukt?

Toen ik terugkwam van mijn lange reis in Marokko, was er één ding zeker: ik wil langzaam leven! Misschien ken jij ook iemand die alles rustig, op zijn gemakske, doet. Zo iemand wilde ik ook zijn. Ik wilde namelijk niet meer zo stresserend of opgejaagd zijn, door alle snelheid. Toen ik terugkwam, was dit me allemaal gelukt. Ik betaalde rustig aan de kassa, stapte rustig naar de bushalte. Maar nu zijn we begin december en vraag ik me af of het me wel gelukt is.

Het begon allemaal rond deze tijd. Ik heb vaak vroege lessen en merk dat het de laatste tijd niet meer zo rustig gaat zoals vroeger. Ook als ik naar de bus stap, stap ik redelijk sneller dan vroeger. Of als ik een vroegere trein kan halen (een verschil van +/- 30 minuten) ga ik nu zo snel om die te halen. Hiervoor was het enkel een kwestie van ‘ach, ik haal de volgende wel’.

Redenen?

Enkele redenen kunnen misschien zijn dat ik merk dat het binnenkort examens zijn, en dat ik geen tijd wil verliezen, of omdat ik merk dat ik tijd te kort kom. Tijd kunnen we nu eenmaal niet kopen, spijtig genoeg.

Hoe zorgen jullie voor een ‘langzaam leven’? Hoe pas je dit toe in jouw leven? Ik ben benieuwd naar tips of persoonlijke verhalen, misschien dat dit me ook kan helpen.

Geniet van je weekend!

Comment

