Olijfolie… een wondermiddel voor jouw lippen?

Afbeeldingsresultaat voor olijfolie

Ja hoor, ik denk dat ik eindelijk iets heb gevonden voor mijn droge, kapotte, schrale lippen. Yep, ik ben zo iemand die altijd last heeft van droge lippen, of het nu enorm warm is of enorm koud. En als mijn lippen er voor een paar minuten goed uitzien… yep, na een paar seconden heb ik weer last van velletjes. Al-tijd. Opgedroogd bloed? Yep, dat hoort er ook bij. Zo’n iemand ben ik dus ook. Volgens het internet zou dit een chronische aandoening kunnen zijn, iets in de zin van ‘chronische droge lippen’, maar ben de naam even kwijt.  Maar ik heb iets gevonden! Maar wat?

Geen lippenbalsem. Ook geen lipbutter. Lippenbalsem droogt jouw lippen uit. Ik ben eerst begonnen met kokosolie, maar volgens mijn moeder zou olijfolie beter zijn. Aangezien ik geen verbetering zag met kokosolie, stapte ik over naar olijfolie. WAT IS DIT VOOR WONDERSPUL.

Gebruik

Ik gebruik olijfolie meerdere keren per dag. Wanneer ik mijn tandenpoets en snel maar zachtjes scrub met mijn tandenborstel, maak ik mijn lippen droog en dep voorzichtig olijfolie op mijn lippen. Om hygiënisch te werk te gaan, kan je misschien een kunststoffen borstel gebruiken.

Ik ben in ieder geval fan. Heb ik nog last van velletjes? Dat wel, maar minder frequent.

 

One thought on “Olijfolie… een wondermiddel voor jouw lippen?

Comment

