De eerste schooldag

Ik herinner het mij nog al te goed: de allereerste schooldag in het middelbaar. Ik was er klaar voor maar toch ook een tikkeltje zenuwachtig. Wie zijn de coole mensen? De minder coole mensen? Zoveel vragen, amper antwoorden.

Als ik kijk naar de lagere school viel er me één ding op: ik wilde elk jaar een nieuwe pennenzak, kleurpotloden, balpennen. Ik keek ook altijd naar wat voor nieuwe spulletjes mijn klasgenootjes hadden. ‘Oh, zij heeft nog dezelfde pennenzak, hij heeft een nieuwe kaft.’

De eerste schooldag was voor mij altijd spannend, zeker in de lagere school. Naarmate de dagen vorderden merkte ik zelf al op dat het steeds beter en beter gaat en dat alles ook steeds vlugger zal wennen, zowel in het lager als in het secundair.

Aan iedereen die vandaag start: voor je het weet is het al terug vakantie ;-)! Geniet nu toch van deze periode, zodat je hier later fijn op kan terugblikken. Maak er het beste van!

Comment

