Urtekram shampoo + conditioner

shampooblog
Een goede, niet-toxische shampoo vinden is niet zo makkelijk. Ik mijd sodium lauryl sulphate en heel soms sodium laureth sulfate. Deze laatste is zoals jullie misschien wel weten minder irriterend en schuimend dan het eerste. Ik moet eerlijk toegeven dat wanneer ik geen shampoo gebruik met deze ingrediënten, ik redelijk snel een vettig hoofdje krijg. Benieuwd of deze shampoo zonder SLES en SLS me wel beviel?

Urtekram shampoo + conditioner

Ik merk dat ik veel shampoo nodig heb. Ik spuit een redelijk grote inhoud, ik spuit zeker drie keer. Eén keer spuiten is namelijk niet genoeg, de shampoo schuimt werkelijk niet. Na mijn haren gewassen te hebben, merk ik dat mijn haar te proper aanvoelt. Ken je dat poetsgeluid wanneer je je ramen poetst? Zo’n geluid. De shampoo heeft een lopende structuur en is bestemd voor vettig haar.

shampoofoto2

De conditioner voedt niet genoeg. Ik heb ook hier weer een redelijk grote inhoud van nodig en nadat ik het goed heb laten intrekken, voelen mijn haren helemaal niet zacht aan. Jammer.

shampooblog1

Ingrediënten

milde conditioner

shmp

Wat zegt de verpakking?

Niet van toepassing.

Extra informatie

Urtekram verkoopt uiteenlopende producten: van ontbijtgranen tot lichaamsverzorging. Ik ben altijd al benieuwd geweest naar de werking van de dagcrème.

Te koop bij de natuurwinkel om de hoek, shampoo € 8,49 en conditioner € 6,24.

Mening & besluit

Wanneer je veel van de shampoo zou gebruiken, merk je wel dat je haar proper wordt/is. Na mijn haren gewassen te hebben met de shampoo, voelt mijn haar ‘ruw’ aan. Het is niet zacht en ik heb redelijk veel last van knopen.

Ook de conditioner viel tegen. Het is niet zacht en ook hier heb ik veel product van nodig. Ik denk dat ik de shampoos van Urtekram ga skippen, heb ooit eens de variant met aloë vera gebruikt en die beviel me ook niet echt. Jammer, want het is een fijn merk en ik ben er van overtuigd dat de andere producten van Urtekram wel een goede werking hebben!

Welke shampoo werkt voor jou uitstekend? Welke niet?

4 thoughts on “Urtekram shampoo + conditioner

  1. Bedankt voor je eerlijke en duidelijke review! Deze shampoo en conditioner klinken inderdaad niet echt als aanraders. Zelf gebruik ik vaak shampoo waar wel SLS/SLES inzit dus ik denk dat ik je helaas niet kan helpen qua wat een goede shampoo voor je zou zijn ;)

  2. Hm, dit is zo’n merk dat me al niet erg aantrok. Fijn om een eerlijke mening over deze producten te horen, ik zal het nu al helemaal niet snel meer kopen.

Comment

