Echte karitéboter: een veel-in-één-product

karitéKaritéboter – shea butter of butyrospermum parkii butter – dat afkomstig is uit Afrika, doet heel veel goeds voor jouw huid. Het is onder andere rijk aan vitaminen A en E en bevat ook kaneelzuur, wat je huid helpt te beschermen tegen de schadelijke UV-stralen. Waarvoor kan je dit wondermiddel allemaal gebruiken?

Een-veel-in-één-product

Ik gebruik karitéboter als haarmasker. Let er wel op dat karitéboter enorm plakt. Zo heb ik eens karitéboter aangebracht op mijn haar, daarna ingewikkeld in een klem en na enkele minuten terug los gedaan. Het resultaat? Super glanzend maar toch heel vettig en plakkerig haar. Ook waren mijn haartoppen enorm hard!

karité2

Gemengd in een gezichtsmasker: ik heb dit al eens gedaan en mijn gezicht was zo glad en zacht. Omdat karité kan plakken, bleef ik maar spoelen en spoelen om karité van mijn gezicht te krijgen. Het bleef er maar opzitten (je spoelt het wel weg, maar je gezicht plakt nog) totdat ik er mijn reinigingsmelk bijhaalde. In een wip was alles weg!

Je kan het aanbrengen op droge plekken zoals ellebogen en knieën.

Je kan het ook als bodybutter gebruiken, om je lichaam intensief te hydrateren. De substantie is namelijk heel dik.

Als dagcrème: doordat karité goed hydrateerd en vol goede stoffen zit, kan je dit ook als dagcrème gebruiken (eventueel gemengd met andere stoffen).

Massage: nood aan een massage of ontspanning? Dit lukt perfect met karité. Je kan dit product best eerst opwarmen (zie onderaan foto) omdat de substantie te dik is en zo dus niet gemakkelijk uitsmeert op je lichaam. Je kan karité het best opwarmen door dit op een hittebestendig bord te plaatsen. Zo heb ik een hittebestendig bord genomen en hierin warm water gedaan. Vervolgens plaatste ik hierin terug een hittebestendig bord met karité. De karité smelt binnen enkele seconden! Let er wel op dat karité na een tijdje terug hard kan worden.

karité4

Mening & besluit

Ik ben een fan van karité. Het bevat veel goede verzorgende bestanddelen, doet mijn haar ongelofelijk hard glanzen als nooit te voren en ruikt prettig. Een topper van een puur natuur product! Ik gebruik karité voornamelijk op mijn gezicht, als hydraterend gezichts- en haarmasker en op mijn billen.

Dit is 100 % pure, biologische karitéboter, te koop bij DI, € 9,99.

karité3

Vergeet niet te labelen! (;

3 thoughts on “Echte karitéboter: een veel-in-één-product

Comment

