De kracht van groene theeblaadjes

thee1Groene thee vind je in zakjes, gedroogd in een ‘grote’ doos en in andere varianten met bijvoorbeeld munt. Mijn oog viel op een doosje van 250 gram voor iets van een € 2. De laatste tijd ben ik meer geneigd om biologische (pesticiden en zo) en/of fair trade thee te kopen.  Mag ik ook nog zeggen dat ik zo trots ben op deze foto? Hij was in de zomer getrokken, zo zomers.

Goed voor de gezondheid

> Groene thee is rijk aan antioxidanten, wat ons beschermt tegen ouderdomsverschijnselen

> Ondersteunt het immuunsysteem

> Groene thee is rijk aan vitaminen en mineralen

Gedroogd, in zakjes of gemixt met een andere smaak?

Groene thee smaakt een beetje bitter (ik ben echt niet goed in het omschrijven van smaken), maar het heeft dus een aangename, bittere smaak, vind ik persoonlijk. Deze groene thee heb ik bij de Marokkaanse winkel gekocht. Dit is 100 % groene thee, zonder ditjes of datjes aan toegevoegd, puur natuur!

Ik stop dus één koffielepel groene theeblaadjes in mijn theepot en dan voeg ik er warm water aan toe. Na het toevoegen van het warme water ‘springen’ de blaadjes open.

Wondermiddel?

Nu denk je misschien ‘ja, groene thee is een wondermiddel!’ Voor velen is het misschien een wondermiddel, maar het is niet een product dat alle kwaaltjes in één keer wegneemt. Zou wel leuk zijn. Oh ja, ik ben ook nog gek op zwarte thee! Witte thee heb ik volgens mij nog maar één keer geproefd.

Lust jij groene thee? Wat is jouw favoriete theesmaak?

5 thoughts on “De kracht van groene theeblaadjes

  1. Groene thee is mijn favoriet theesmaak! Vooral als er een beetje citroensmaak bij inzit, dat zorgt ervoor dat de smaken naar mijn idee perfect in balans komen :) Ik drink sowieso elke ochtend bij mijn ontbijt een kopje groene thee, vind dat echt heerlijk! Verder vind ik witte thee ook erg lekker en lust ik ook zwarte thee. De enige soorten thee die ik voorzover ik weet niet lust zijn theesmaken met munt of mint erin; daar word ik een beetje misselijk van.

  2. Ik drink ook zo nu en dan groene thee – ik wissel gewoon veel af tussen de smaakjes – maar ik wist hoe goed het voor je is. Wist je trouwens ook dat groene thee heel goed is in de zomer? want het is een vochtafdrijver! en het blijkt ook dat de kans op kanker minder word en hartkwalen en dat soort dingen! Mijn favoriete thee is bosvruchten, maar ik voel me er nooit prettig bij dat het mijn favoriete thee is, omdat het toch best wel “chemisch” is, daarom drink ik ook meer rooibos, engelse thee en groene thee!

  3. Ik vind groene thee zelf ook heel erg lekker! Ik wil graag nog eens pure groene thee kopen maar kan die zelf niet vinden bij ons in de buurt, moet dus binnenkort maar even de stad in om het te zoeken. Ik drink tegenwoordig vaker losse thee, dan vooral kersen of een afternoon tea, die is ook heel lekker!

Comment

