Het moet niet in een zak!

Ik plaatste rustig mijn koopwaren aan de kassa (why the rush?) en nam vervolgens mijn portemonnee en plastieken boodschappentas. Maar daar liep het al mis. Verkoopsters zijn net racewagens. Alles meteen scannen, afrekenen en in een tasje stoppen.

Ik wil mijn afvalberg verkleinen, weet je. ik kon niets meer zeggen want a) het zat al mooi in dat papieren tasje en b) was ik toch op tijd dan had de verkoopster waarschijnlijk zo iets gezegd in de zin van ‘maar het kost geen geld’.  Kan het nog lachwekkender? Ja. Mijn moeder ging onlangs naar een natuurwinkel en ze had koffie en deo gekocht. Koffie en deo. In een zak waar twee broeken, een trui en een lange winterjas passen! Niet goed bezig. Niet goed bezig.

Volgende keer bereid ik me gewoon voor. Wie is het snelst, de verkoopster of ik? En wanneer de verkoopster dan toch alles in een zak stopt roep ik: het moet niet in een zak! Kijk, hier is de mijne!

2 thoughts on “Het moet niet in een zak!

  1. Heel herkenbaar! Ik neem meestal mijn eigen tas mee, omdat ik al die plastic tasjes alleen maar onhandig vind, maar als je niet snel aangeeft dat je geen tasje wilt krijg je er vaak wel een.

Comment

