Must haves superfood winter

Je hebt de winter. En je hebt de winter. En nu begint het toch wel echt winter te worden! Velen voelen zich misschien moe, futloos en minder energiek. Ik heb hier soms last van in de winter, dus ik heb zeker baat bij een beetje extra energie! En wat is er onmisbaar in de winter? Juist,  vitaminen, mineralen of antioxidantia!

gr

Granaatappel: dit is volgens mij de bekendste fruitsoort die énorm rijk is aan antioxidanten! Ik koop ze in de gewone fruitwinkel.

Nonisap: Onlangs keek ik naar Dr. Oz en ze hadden het over superfruit. Nog nooit had ik van noni gehoord en besloot enkele dagen later dit product (in sapvorm) te kopen bij de natuurwinkel. Jummie, wat is dit lekker!

Kiwi: een bron van vitamine C.

Groene thee: ik ben gek op groene thee maar nog gekker op zwarte thee. Zwarte thee is een tikkeltje zoeter en smaakt heerlijk. Ook deze twee theesoorten zitten vol antioxidanten.

Bloedappelsien: dit vind ik echt zo’n lekkere dorstlesser! Helemaal niet zuur of bitter. Of ja, het hangt er misschien vanaf welk ‘merk’ je gebruikt. Vind je dit toch te zuur, dan kan je er een beetje water bij doen. Ik ben hier zo gek op, in de zomer kan dit echt deugd doen!

Welke superfood/superfruit eet jij graag?

6 thoughts on “Must haves superfood winter

  1. Ik drink supergraag groene thee! Ik begin mijn dag altijd met een shotje bietensap (bah!) en daarna neem ik altijd een lekkere kop groene thee <3 Fruit eet ik nu eigenlijk te weinig, terwijl ik in de zomer het juist heel veel eet.

    1. Bietensap heb ik ook een keertje gedronken maar dat hield ik niet meer vol. Meestal zeg ik ‘Komaan Nora, stel je niet zo aan’ of ‘Het is goed voor de gezondheid, opdrinken!’ maar met bietensap ging het echt niet. :P

  2. Eerst en vooral, heel erg bedankt voor je lieve reactie op mijn blog ;) !
    Ik eet wel graag bloedappelsien! Dat nonisap heb ik nog nooit geproefd, ik had er zelfs nog niet van gehoord. Misschien moet ik dat maar eens uitproberen!

    1. Ik had er ook nog nooit van gehoord tot ik naar Dr Oz keek. Ik vind de smaak ook aangenaam, dus niet iets waarvan ik denk ‘eik’.
      Hier ook een fan van bloedappelsien!

Comment

