Gelukkig nieuwjaar + terugblik 2013 + quote van januari

Hallo allemaal! Dit is officieel het allereerste bericht van 2014! Ik zit nu dus midden in de blok en start officieel met de examens op 13 januari. Maar genoeg gepraat: het is een nieuw jaar dus ik wens je een gelukkig nieuwjaar! Ik hoop dat je met veel plezier op het afgelopen jaar hebt kunnen terugblikken en dat er nu nieuwe wegen voor je opengaan! Het belangrijkste is natuurlijk dat je gelukkig bent, dat je een goede gezondheid hebt en dat er enorm veel liefde is!

Terugblik 2013

2013 was een jaar met vallen en opstaan. Die vervelende eindwerken, in totaal drie, die me enorm veel stress bezorgden. De 100 dagen heb ik meegemaakt, proclamatie, ik heb eigenlijk voortdurend nagedacht wat ik wil worden en ik heb vakantiewerk gedaan, waarbij ik weer leuke mensen heb ontmoet. Ik wou ook iets aan mijn conditie doen, want die is/was letterlijk nul. Ik had me toen voorgenomen om één keer per week met de fiets naar school te gaan. Dat was 8 km heen en 8 km terug, dus in  totaal 16 km! Omdat ik het zo leuk vond ging ik zelfs elke dag met de fiets! Het allerbeste was dat het toen meestal enorm mooi weer was en dit me toen dat typische zomergevoel gaf. Ook heb ik dus vakantiewerk gedaan en ben dan ook met de fiets gegaan! In totaal was dat 8 km. Ik heb gewerkt nabij een winkelcentrum en zo kon ik na het werk eventjes enkele winkels binnenstappen. Zo heb ik bij Kruidvat mijn eerste boeken gekocht – die ook nog eens waargebeurd zijn – gevonden voor een koopje! Ik heb in vijf maanden tijd 10 boeken gelezen.

Ik ben ook begonnen met bloggen en heb hier heel veel over geleerd! Het is en blijft een enorm leuke hobby. Voor de rest heb ik niet zo heel veel speciale dingen gedaan. Ik hoop dat ik in 2014 onder andere veel ga reizen en de mooiste plekken op aarde zal zien. Kortom: ik heb nood aan vakantie! Maar dan is er nog de blok die tijdens de vakantie valt…

In 2013 ben ik nog natuurlijker gegaan op vlak van cosmetica maar ook op vlak van levensstijl. Zo ontdekte ik iets nieuw uit de gezondheidswereld: de superfoods! Ik heb fijne merken ontdekt, veilige producten uitgeprobeerd en wat bijgeleerd over cosmetica certificaten/ingrediënten. Enkele producten die er uit sprongen waren de toothy tabs van Lush en Kruidvat’s lippenbalsem.

lush1

kruidvat23

Mijn voornemen(s)

Je kan het vast en zeker al raden: bij een nieuw jaar horen nieuwe voornemens! Ik maak ze eigenlijk nooit en als ik dan voornemens maak… houd ik me er niet echt aan.  Zie hier mijn lijstje:

Mijn nagels wat meer verzorgen. Ik heb korte nagels (geen afgebijte nagels) maar gewoon kort. Ik heb enkele dagen geprobeerd om voor lange nagels te gaan, maar er komen zo snel viezigheden in! Ik knip ze dan terug en heel af en toe vijl ik ze dan ook. Nu wil ik terug voor lange nagels gaan en ze goed verzorgen. Ook wil ik aan nail art doen! Zo mooi!

Mijn gezicht elke avond reinigen.

Lessen leren wanneer ik thuis kom van school. Nu zit ik dus in de blok en ik ben nu alles aan het markeren en aan het opzoeken. De periode voor de blok, genoot ik er zo van dat ik geen taken/testen had zoals in het secundair. Kortom, ik wou gewoon genieten van mijn vrije dagen! Dit ga ik anders aanpakken in 2014. Na elke les (of toch zo goed als bijna) ga ik mijn lessen herhalen  en alles op voorhand beginnen doen. Ook wou ik me voornemen om één weekend per week de leerstof te herhalen wanneer ik dit bijvoorbeeld door de week niet doe.  Een weekend Engels, het volgende weekend biologie. Minder stress tijdens de blok! Aan dit voornemen ga ik me zeker en vast houden!

Quote

Ik stop er ook ineens de quote van januari bij en deze keer gewoon eentje van mezelf: hang niet vast in het verleden, maar richt je op de toekomst Doe geweldige dingen waarop je later kan terugblikken!

Nogmaals, een gelukkig nieuwjaar!

8 thoughts on “Gelukkig nieuwjaar + terugblik 2013 + quote van januari

  1. Mooie goede voornemens heb je, die ook nog eens goed behaalbaar zijn zo te lezen :D Die lipbalsem van de Kruidvat gaat de volgende keer met me mee naar huis denk ik nu hihi

    1. Het begint toch stilletjes aan… Vorige week mijn nagels gelakt en mijn gezicht zo goed als bijna elke dag gereinigd… Aan dat laatste is er nog werk aan :P

      Voor jou ook een gelukkig nieuwjaar!

Comment

