Dr Organic aloe vera toothpaste

Je had het nog van mij nog te goed: een review van Dr Organic’s tandpasta. Ik blijf nog steeds verschillende merken tandpasta’s uitproberen, ook al heb ik tot nu toe de beste gevonden: Lush toothy tabs. Geweldig! Is deze tandpasta van Dr Organic ook zo geweldig?

Dr Organic aloe vera toothpaste

dr o

Eerst was ik een beetje sceptisch. Zou het werken, of zou het niet werken? Ik moest helemaal niet sceptisch zijn, want de tandpasta werkt ook weer geweldig! Ik denk dat ik nu maar moet stoppen met de zoektocht naar de perfecte, natuurlijke tandpasta, want die heb ik nu wel gevonden! De tandpasta schuimt erg goed en geeft mijn mond een uitstekende frisse smaak. Ik heb eigenlijk niets op te merken aan deze tandpasta, alhoewel… het is zo spicy! Het tintelt mijn tong enorm en dat is iets waar ik niet goed tegen kan.

dr o 1

Ingrediënten

Ik deel altijd de ingrediënten mee of ik geef een link naar de pagina. Maar deze keer, het spijt me zo. Ik had foto’s getrokken van de verpakking (en normaal gezien dus ook van de ingrediënten) maar de enige foto die ik nog heb zijn de eerste en de laatste. De verpakking heb ik niet meer en op internet heb ik me al suf gezocht. Op de tweede foto staan de ingrediënten er ook op maar in het heel klein. Ik krijg het maar niet goed gefotografeerd. Als jij toch ergens de ingrediënten gevonden hebt, altijd welkom!

Extra informatie

Deze tandpasta bevat fluoride en eerlijk gezegd ben ik er zelf niet goed uit of ik dit nu ga mijden of niet. Ik hoor er enorm veel horrorverhalen over, terwijl experts dan weer beweren dat fluoride noodzakelijk is voor je tanden. Dan vraag ik me af: verkoopsters zijn ook experten maar weten ook niet altijd alles. Daarom ga ik denk ik een paar keren afwisselen: tandpasta met fluoride gebruiken, dan weer niet en dan weer wel (en de lijst blijft zo doorgaan).

Dr Organic is een dierproefvrij merk (joepie!) en verkoopt onder andere ook nog shampoos, conditioners, gezichtscrèmes, bodylotions, lippenbalsems, deo, maskers,… Van alles rond beauty dus. Zie hier de link naar de website.

Mening & besluit

De tandpasta is uitstekend om onaangename geuren te bestrijden en maakt mijn tanden goed proper. Het enige minpuntje is de te sterke, spicy smaak die aanwezig is, iets waar ik niet goed tegen kan.

Ik ben echt benieuwd naar meer van dit merk! Vooral naar de bodylotions en gezichtscrèmes.

Dr Organic, te koop bij Essenza, € 6,29.

Koop jij liever tandpasta met of zonder fluoride? Heb jij deze tandpasta of een ander product van dit merk geprobeerd?

6 thoughts on “Dr Organic aloe vera toothpaste

  1. Wat jammer is is dat ze de niet duidelijk vermelden dat er fluoride in de tandpasta zit. Ze hebben het over ‘sodium monofluorophosphate’ wat dus een andere naam is voor fluoride. Flauw! Erg flauw..

Comment

