Wat kan je doen met ‘slechte’ cosmetica en lege cosmeticapotjes?

Je hebt cosmeticaproducten gekocht maar je bent er geen fan meer van (die stomme puistjes toch). Dan heb je nog die handcrème die je handen niet hydrateren en dan heb je nog die lipstick die niet doet wat ie beloofd! Ik herken sommige dingen zeker en besloot om niet zomaar alles weg te gooien want 1. je hebt er geld aan uitgegeven en 2. zou het niet enorm jammer zijn om alles zomaar weg te gooien? Dan heb je ook nog eens die lege cosmeticapotjes, wat kan je daarmee doen? Je kan het al voelen, ik geef je weer tips! Cosmeticaproducten die niet meer goed werken, ik zorg ervoor dat het een tweede leven krijgt. Je kan het voor van alles en nog wat gebruiken! Ready?

Mijn reinigingsmelk is zo goed als leeg, het enige waarvan ik nog enorm veel van heb is de dagcrème. Aangezien ik liever twee dezelfde producten op mijn gezicht gebruik, gebruik ik de dagcrème voor mijn handen. Dit kan je dus voor vrijwel alles doen: bodylotion = handcrème. Slechte ‘waterige’ tandpasta? = je tanden een extra poetsbeurt geven. Shampoo wordt douchegel en conditioner wordt scheercrème. Hoe goedkoop is dat! Zo had ik ooit eens een douchegel gekocht maar de geur maakte me misselijk. Ik besloot deze dan maar te gebruiken als scheercrème.

harmonie

Review

Nog voor ik wist wat voor ingrediënten er in cosmetica en make-up zitten, gebruikte ik allerlei merken. Zo heb ik enkele jaren terug Lancôme Virtuôse mascara gekocht. Ik vond het toen één van de beste mascara’s die ik ooit gebruikt heb! Krulde mijn wimpers gigantisch, zorgde voor een intense zwarte kleur en mijn wimpers waren goed gesepareerd. Maar doordat ik nu weet wat er allemaal in cosmetica zit, ben ik er niet meer zo’n grote fan van. Althans niet van de ingrediënten. Maar back to the story: het is een wimperkruller (afbeelding) en die heb ik bijgehouden om mijn wimpers wat meer te separeren. Het mascarapotje heb ik weggegooid en het mascaraborsteltje heb ik goed afgespoeld zodat er geen mascara inzit. Als ik dan eens mascara gebruik, met mooiere ingrediënten (waar ik trouwens nog steeds op zoek naar ben!), ga ik er met de Virtuôse nog eens over. Hallo, mooi-gesepareerde-niet-klonterige wimpers!

Maar wat doe je dan met bruikbare potjes? Weggooien? Of bijhouden? Potjes die ik niet meer kan gebruiken zoals plastieken shampooflesjes gooi ik gewoon weg. Het heeft geen zin om werkelijk alles bij te houden dus kan je beter recycleren. En ik ben ook weer geen hamster hé. Bruikbare potjes zijn ook enorm handig voor als je op reis gaat. Sommigen nemen liever niet de volledige inhoud mee, maar juist een klein beetje. De inhoud kan je dus in een kleinere verpakking doen. Ook kan je potjes bijhouden voor een DIY. Op de foto hieronder zie je een doosje waarin toen Lush Sun eau de cologne inzat. Dit doosje gebruik ik nu voor mijn nagelvijlen. Dit doosje is ook handig om je parfumstaaltjes – of andere staaltjes – in te doen (voor als je op reis gaat).

lush

Sorry voor de slechte kwaliteit maar ik dacht er gisterenavond pas aan om hiervan een foto te maken!

Ook ben ik bezig met een ‘geheim’ project! Het is nog eventjes geheim aangezien ik het pas kan laten zien op mijn site wanneer het wat rustiger wordt op school. Ik heb taken, testen, houd me bezig met WordPress (er is dus een verschil tussen WordPress.com en WordPress.org) en de lijst kan nog wel eventjes doorgaan. Vanaf januari (of iets later) komt ook mijn nieuwe lay-out online! Maar ik wil je wel al vertellen wat ik precies ga doen. Waar ik momenteel mee bezig ben is om een eigen DIY te maken, maar wat precies is nog een verrassing. Ik wil je wel een tip geven: geuren. Vanaf 2014 kan je dus zien of het gelukt is en wat het precies is! Ik zeg… I’m curious by myself!

Fijne week! Wat doe jij met ‘slechte’ cosmetica?

9 thoughts on “Wat kan je doen met ‘slechte’ cosmetica en lege cosmeticapotjes?

  1. Goede tips! Ik heb eigenlijk nog best veel producten die ik niet meer gebruik liggen, omdat ik er óf niet tegenkan of omdat ze niet goed bij me passen (foundation in te donkere kleur enzovoort). Eigenlijk wil ik die producten als ik ze nog nauwelijks gebruikt heb het liefst weggeven, maar als ik iets niet goed vind kan ik dat niet haha.

    1. Ken ik! Zeker producten die irritaties opleveren, dan geef ik het aan mijn moeder of zus, misschien dat het bij hen wel goed werkt. Stel nu dat er een product tussenzit dat niet goed werkt (bijvoorbeeld foundation) dan kan ik er enorm van balen als het ook niet de juiste kleur is! Moest ik nu make-up producten hebben die niet goed werken, dan is het altijd leuk om met die ‘slechte’ producten een ‘playing with make-up’ te doen! Hoef je je goede producten niet te gebruiken. :D

  2. Leuke tips! Ik vind het leuk dat je veel producten van Lush gewoon terug naar de winkel kan brengen als ze leeg zijn, soms krijg je er zelfs iets voor terug!

    Keep on bloggin’,
    Summer

Comment

