Quote van november

Optimism is the faith that leads to achievement. Nothing can be done without hope and confidence.

– Helen Keller

Een mooie quote die voor mij persoonlijk ook aansluit bij deze maand. Ik heb enorm veel taken (met de daarbij behorende stress) en vroeg me van alles af. Ik dacht onder andere dat de hogeschool misschien niet haalbaar zou zijn. Als er één persoon niet stressbestendig is, dan ben ik het wel… Ik hoorde ook enorm veel horrorverhalen, onder andere van leerkrachten van vroeger. ‘We zijn niet meer in het middelbaar, taken horen op dat moment afgegeven te worden’, zei men toen altijd. Natuurlijk, helemaal waar maar soms zei men zelfs dat er meteen 500 pagina’s op één les wordt gezien. Natuurlijk begon ik meteen van alles te denken. Je kan dus niet afkomen met een smoesje wanneer je je taak niet hebt gemaakt bijvoorbeeld. Maar mijn nieuwe motto is: afwachten. Dat is het belangrijkste. Het kan zijn dat het in die ene school enorm streng is maar dat dat niet per sé zo hoeft te zijn in andere scholen. Met andere woorden: niet beginnen panikeren wanneer je zulke horrorverhalen hoorde. Gewoon afwachten en zelf ontdekken is het belangrijkst!

Omtrent deze quote is het belangrijk om juist een optimist te zijn. Tuurlijk, je kan best wel eens een day off hebben, maar door te zeggen dat iets je niet zal lukken of doordat je geen zin hebt om ergens naartoe te gaan/aan te beginnen is niet goed! Je zal er dan op voorhand ook geen zin in hebben met als gevolg dat je alles negatief gaat zien. En voor je het weet, was het enorm tof!

psst: het kan zijn dat je soms enorm veel veranderingen ziet – switchen van het ene naar het andere thema, widgettoepassingen etc – maar ik ben me nu aan het verdiepen in CSS, html. Ik wil dan ook een mooie, persoonlijke layout, dus probeer ik enkele themes uit! Ik wil het wel zo simpel mogelijk houden, niet te veel tralala. ;)

7 thoughts on “Quote van november

  1. Wat een mooie quote! Ik probeer altijd positief te zijn, alleen kan ik ook wel een behoorlijke stresskip zijn. Leuk trouwens dat je je in html aan het verdiepen bent, ben benieuwd hoe je layout er uiteindelijk uit gaat zien!

Comment

