Wood Positive: een initiatief van The Body Shop

Overbodig verpakkingsmateriaal, te veel verpakkingsmateriaal en verpakkingsmateriaal die er in feite niet hoeft te zijn. Herkenbaar? Vervelend? Check en check voor mij. The Body Shop heeft een nieuw initiatief, namelijk Wood Positive. Zo beschermt The Body Shop (TBS) Het Atlantisch Regenwoud in Brazilië en de Zuidelijke Andes.

Informatie

De bedoeling van Wood Positive is om allerlei bomen te beschermen, waaronder die van het Regenwoud, ook wel ‘onze groene long’ genoemd. Zo werkt TBS samen met World Land Trust (WLT). Hoe doen ze dat? Eerst gaat men bekijken hoeveel verpakkingsmateriaal er gemiddeld wordt verbruikt. Vervolgens kijkt men hoe men dit kan terugwinnen. Zo beschermen ze bomen die ons van zuurstof voorzien. Een fijn initiatief! Wil je meer informatie rond dit initiatief? Check dan zeker hun website.

Fijne week! Gaan jullie iets speciaals doen? Ik ga een beetje oefenen op mijn Brits accent (het is werkelijk een ramp), biologie herbekijken en allerlei taken doen. Zo is het minder chaotisch in mijn hoofd (help, ik moet nog zoveel doen!) en kan ik meer van de vakantie genieten, die er binnenkort aankomt.

7 thoughts on “Wood Positive: een initiatief van The Body Shop

  1. Wat een fijn intiatief! Ik vind het altijd zo zonde dat er zoveel verpakking om producten heen zit, zeker bij eten valt me dat erg op; dan zit er maar voor de helft daadwerkelijk wat in. Alvast een fijne vakantie en succes met je taken voor school! En als ik je een tip mag geven qua oefenen op je Britse accent: het helpt heel erg als je jezelf opneemt, zodat je hoort wat je verkeerd doet. Ik heb het ook echt heel vaak moeten doen, maar uiteindelijk hoor ik het verschil. En natuurlijk helpt het ook om heel veel Brits te luisteren, daardoor leer je ook hoe het moet klinken. Het komt vast goed! :)

    1. Haha ja, bij voedsel is dat inderdaad ook zo. Soms denk ik ‘dus dit is alles…’
      Alvast super hard bedankt voor de tips! Ga ik zeker toepassen en dan hoop ik dat ik eindelijk als een echte Britse kan praten :D

Comment

