Mijn weken aan de hogeschool

Het is al eventjes geleden dat ik nog eens een persoonlijke update heb geplaatst en aangezien het vrijdag(avond) is, is het misschien interessant om een ‘enorm’ lang artikel te schrijven. Laptop aan, dekentje erbij, iets lekkers om te eten en lezen maar! Hoe waren de afgelopen weken aan de hogeschool bij mij?

De eerste dag was verschrikkelijk. Ik kende niemand, ik stond daar maar awkward te staan en als ik iets wou zeggen, kwam het er niet uit zoals ik het wou. Hallo zenuwen en verlegen zijn! Naarmate de weken vorderden, kende ik al een paar mensen maar nog niet helemaal. Zo zit ik voor agogie en andere vakken bij totaal andere mensen dan bij biologie en Engels. En studenten die Engels nemen, nemen dan ook weer geen biologie.

De lessen vielen tot nu toe zeer goed mee. Biologie is nu een heel klein beetje herhaling, namelijk de indeling van de bladeren en alles rondom mitochondriën en het Golgi-apparaat. Engels is enorm interessant, de lessen worden afgewisseld met cultuur in Engeland, grammaire en vocabulaire. Zo heb ik op maandag grammaire en op dinsdag vocabulaire. Of andersom.

Wel heb ik soms enorm korte dagen. Zoals dinsdag, toen had ik maar twee uren Engels. Wat wel positief is is dat ik een lange namiddag heb en zo kan ik dan mijn lessen leren of wat werken aan mijn blog. Nu ik weet hoe het er aan toe gaat in de hogeschool kan ik alles beter plannen en zit ik niet meer met zoveel vragen. Ik vroeg me toen van alles af: zou er een belsignaal zijn, moet je in de rij staan, mag je al meteen naar je lokaal gaan of moet je wachten, hoe zit het met springuren? Gelukkig weet ik nu dus hoe het eraan toegaat.

Morgen ga ik allerlei samenvattingen maken en lessen herbekijken en ga ik ook eens een beetje rondsnuffelen op Asos ;).

Geniet van je weekend! Hoe waren/was jou afgelopen weken/week?

4 thoughts on “Mijn weken aan de hogeschool

  1. Altijd wennen op een nieuwe school! Vooral als je steeds met andere in de klas zit. Geniet jij ook van je weekend! Ik ga (nog) niet zoveel bijzonders doen

  2. Altijd wennen op een nieuwe school (ik spreek uit ervaring ik ben 6x van school veranderd ;) maar nu zit ik gelukkig goed) & wat fijn dat de lessen meevallen! Heel veel succes nog meid, you can do it! :)

Comment

