Tips om ’s morgens tijd te besparen

Te laat opgestaan, je bus missen en zo vele uren later komen op je werk/school.  Of doordat je te laat bent opgestaan met een ochtendhumeur rondlopen of het gevoel hebben dat je iets bent vergeten. Wie herkent zich hier ook in? Ik alleszins wel en dat wou ik het liefst zo snel mogelijk skippen! Ik heb een paar tips, die ik uiteraard zelf ook toe pas, om ’s morgens fris op te staan, relaxt en rustig.

De tips

1. Zet de wekker enkele uren vroeger op, zo ben je al iets wakkerder.

2. Weet je ook niet wat je moet aandoen ’s morgens? Leg voor je gaat slapen je kleren voor morgen al klaar, dus ook je accessoires, sokken, schoenen en eventueel kapsel idee. Dus echt alles, zo hoef je enkel op te staan en je aan te kleden!

3. Maak je rugzak ook klaar, met al je boeken of werkjes, dit bespaart enorm veel tijd. Dus ook jouw LO (turnen) gerief en je middagmaal. Versnaperingen, je lunch, drinkbusje etc.

4. Zoek jouw sleutel ’s avonds op voorhand op, meestal ligt deze bij mij niet op dezelfde plaats en dan kan het een heel gezoek worden.

5. Je ontbijt kan je eventueel ook al klaarzetten. Wanneer je bijvoorbeeld corn flakes eet, kan je ’s avonds al een bord, lepel en je flakes klaarzetten. Enkel nog de melk uit de frigo halen!

Dit waren ze dan! Het enige wat jij ’s morgens nog hoeft te doen is opstaan en ontbijten! It’s as easy as that.

Heb jij nog tips? Laat van je mening horen, daar ben ik altijd zo benieuwd naar. Geniet ook van jouw weekend!

7 thoughts on “Tips om ’s morgens tijd te besparen

  1. Fijne tips! Ik leg mijn kleren ook de dag ervoor altijd al klaar, anders ben ik daar zo een half uur zoet mee. Ik sta meestal ook wel ruim op tijd op, alleen denk ik dan vaak dat ik tijd heb voor een uitgebreide ooglook en make-up dus dan is het vaak nog rennen op het eind haha.

  2. Zoals jij en de andere al zeiden, kleding en andere benodigdheden een dag ervoor al klaar zetten scheelt heel wat tijd! :)

  3. Ha ik ken deze truken al! Ik leg ook vaak ’s avonds mijn kleding klaar en ik maakt altijd mijn eten ’s avonds voor de dag er in (als ik moet werken ofzo)

Comment

