De zonnebloem!

De afgelopen zomermaanden ben ik begonnen met mijn eigen bloemen te planten. Ik heb ze water gegeven, voldoende zonlicht (nu ja, dat ligt aan moeder natuur) en ik keek er bijna elke dag naar om te zien of er iets gegroeid is. Niets! Ik dacht dat ik een artikel kon schrijven als: ‘Hoera, mijn bloemetjes zijn gegroeid! Kijk hoe mooi ze zijn geworden!’ Maar dat is dus niet het geval.

Zonnebloem

zonnebloem3

Eerst zocht ik een goede plek uit (1), en het leek me het mooist om dit achter een hek te plaatsen. Vervolgens ben ik in de grond gaan graven met een mini schep (2). Dit pitje werd dan in de grond gepland (3), die ik dan elke dag water heb gegeven. Maar er is niets gebeurd. En overal waar ik kom, zie ik zonnebloemen, ze schieten als paddenstoelen uit de grond! Misschien was de bodem niet optimaal, of heb ik het een beetje teveel water gegeven? In ieder geval, als er hier bloemzaaiers zijn, dan zijn tips alvast welkom!

Koningstapijt

bloem5

Ook heb ik nog een paar andere bloemetjes gezaaid, dat lijkt op een paarse violette. Dit heb ik ook gepland en water gegeven maar ik zag werkelijk niets paars uit het gras steken.

Tips, opmerkingen en/of vragen zijn allemaal welkom!

Comment

