Lush reviews: eau de cologne, toothy tabs & massage bar

Natuurlijke producten saai? Niet voor Lush! Wat er op hun verpakkingen staat vind ik altijd zo inspirerend en uniek. Je moet maar eens naar jouw Lush product kijken!
Onlangs bracht ik een bezoekje aan Lush omdat ik in Lush Times (krant) had gelezen dat ze tandpasta hebben. Ja, dit hebben ze! Blij als ik was besloot ik deze te testen. En het leukste is: het is de beste, natuurlijke, dierproefvrije tandpasta die ik tot nu toe gebruikt heb. Daarnaast is de methode helemaal anders dan de ‘standaard’ tandpasta’s. Benieuwd?

Lush eau de cologne

lush

Links de originele verpakking, rechts onder was de parfum nog eens verpakt in een leuk papiertje, en rechts bovenaan de parfum zelf.

Eerst was ik op zoek naar een ‘natuurlijke’ parfum. En bij Lush was ik aan het juiste adres!  Na veel ruiken en testen had ik de verkoopster gevraagd of ze frissere geuren had – de meesten waren voor mij veel te straf – en gaf me Sun. Uiteindelijk heb ik Sun gekocht, die me doet denken aan een sinaasappelen lolly, waarvan de geur van de parfum geweldig is, maar niet lang blijft zitten. En toen wist ik waarom… Enkele maanden later had ik op een andere blog gelezen dat ‘eau de parfum’ langer blijft dan ‘eau de cologne’. Toen rinkelde er een belletje, op de achterkant van Sun staat namelijk ‘eau de cologne’.  Ik had van beide wel eens gehoord, maar wist niets van de betekenis.  Wel jammer dat de verkoopster me cologne heeft gegeven, na een uurtje ruik je er namelijk niets meer van! En nu weet ik dus waarom. Had ik dat geweten…

 Toothy tabs Ultrablast

lush1

Vervolgens ging ik kijken naar de tandpasta of zoals Lush dit noemt: Toothy tabs (wat klinkt dit leuk!). Ik was vooral benieuwd naar de werking. Is het weer te ‘waterig’? Voelen mijn tanden daarna weer niet fris aan? Neen en ja. Hij is gelukkig niet waterig, wat ik met de meeste natuurlijke tandpasta’s wel heb maar hier was er juist een explosie aan schuim, waarna je kan schrobben en poetsen. Mijn adem voelde niet fris, dus poets ik daarna mijn tanden nog eens met Ayurveda, voor de frisse smaak. Mijn tanden zijn proper en lekker verzorgd.

lush2

Maar waarom is deze tandpasta dan zo anders? In plaats van de tandpasta uit te smeren op jouw tandenborstel, knabbel je aan je tandpasta, zoals een konijn knabbelt met zijn voorste tanden aan een wortel. Na het knabbelen maak ik mijn tandenborstel nat en begin te poetsen.

Massage bar

lush8

En dan kreeg ik een staaltje massage bar cadeau. Deze kan je volgens de verkoopster ook gewoon gebruiken als body lotion. Jummie! Het is een heerlijke geur die me doet denken aan vanille, bloesems, lekker zoetig ook. Deze blok smeert zeer snel uit, gewoon de blok vastnemen en uitsmeren op de plekken die je wilt laten shinen/hydrateren. Het lijkt net alsof je body olie hebt gebruikt!

Wat zit er allemaal in deze lekkernijen?

Het spannendste… de ingrediënten! Het eerste waar ik op let als ik iets koop.

lush3

Eau de cologne Sun

lush6

Toothy tabs

Extra informatie

Lush is een dierproefvrij merk en zet zich vaak in voor verschillende campagnes waaronder deze. Bekijk zeker en vast hun website, met alle producten, prijzen en ingrediënten.

Mening & besluit

De tandpasta werkt geweldig! Mijn tanden zijn proper, het product schuimt goed en werkt zoals ie moet werken. Hetzelfde gevoel die ik vroeger had met de chemische varianten, maar dan nu meer op een betere manier. Behalve de vreemde, niet-frisse smaak die ik tijdens het poetsen heb, is deze tandpasta de beste, natuurlijke tandpasta die ik ooit heb gebruikt.

De massage bar werkt ook goed, de geur is overheerlijk en hydrateert goed. Op de een of andere manier ben ik vergeten te vragen aan de verkoopster welke massage bar dit nu precies is. Volgens mij was ik gewoon overdonderd door de geur in de winkel en ben ik het zo vergeten. Klik hier alvast voor de massagebars die tentoongesteld worden op hun website. Maar ik denk dat het Therapy is?

De parfum, of zal ik beter zeggen eau de cologne, is een frisse zomergeur die heerlijk ruikt, een fantastische geur!

Te koop bij Lush, eau de cologne €12,95 en tandpasta €3,95.

Wat vind jij een geweldig product van Lush?

5 thoughts on “Lush reviews: eau de cologne, toothy tabs & massage bar

  1. Lush is geweldig! Ben groot fan, en ook een pluspunt dat alles dierproefvrij is.
    Wist helemaal niet dat ze tandpasta hadden ;-) Ik koop altijd de handcreme, lemony flutter en de bruisballen!

Comment

