Column: hoe warmer, hoe beter

Na een middagje shoppen, en helemaal ‘beplakt’ thuis aangekomen, besloot ik om volgende keer niet meer met dit hete weer te gaan winkelen. Ik moest deze keer niet werken en wou van mijn vrije dag genieten. ’s Morgens was het nog redelijk te doen: een heerlijk, subtiel, fris briesje met enkele zonnestralen die op m’n huid straalden. ‘Wat is het warm!!! We kunnen echt niets doen met dit weer!!!!’, hoorde ik een voorbijganger puffen. Typisch dacht ik. Mensen die in de winter snakken naar een prachtige, hete zomer, en als het zover is, snakken ze naar de winter. Maar oh nee als het morgen plots begint te regenen, ‘ik wil zomer, wij hebben ook nooit geluk in de zomer’!

Ik besloot toen ik thuis kwam om maar eens afkoeling te zoeken en ging uiteraard ’s avonds op m’n terras liggen met een goed boek. Oh ja, en een verfrissend drankje uiteraard. Al bij al viel het redelijk goed mee, maar besloot om nog andere verkoelingstips te zoeken. Ijskoud water over me heen gooien, in een zwembad springen of de ventilator op de allergrootste stand zetten. Uiteindelijk werd het het laatste en ik kan je verzekeren: dat doet deugd!

Zoals je misschien ziet, ben ik niet echt een zomermens. Of ja, ik houd niet van extreem hoge temperaturen. 22°C, perfect! Maar mij hoor je alvast niet klagen dat het te heet is, zo ben ik niet.

Aangezien ik gek ben op schrijven – dit is ook één van de redenen waarom ik een blog ben begonnen – leek het me leuk om één keer per maand (meestal op maandag) een column te schrijven over een bepaald thema. Misschien heb jij nog leuke thema’s of onderwerpen die je graag zou willen zien? Dit mag je me altijd laten weten via e-mail of via de comments. Alle columns (net als alle andere artikels) zijn uiteraard vanuit mijn eigen standpunt geschreven. Zo hoop ik dan ook dat ik aan mijn schrijfvaardigheid kan werken!

2 thoughts on “Column: hoe warmer, hoe beter

  1. Leuk artikel! :) en supergoed dat je aan je schrijfvaardigheid wil blijven werken, dat probeer ik ook altijd, daar word je alleen maar beter van. Misschien is het leuk om je column een beetje persoonlijk te maken en over iets te schrijven in je leven of iets waar je je op het moment mee bezighoudt? :)

Comment

