Tips om in een stad te winkelen

Een tijdje terug was ik in Antwerpen en het verkeer was er zo hectisch dat ik besloot om er volgende keer gewoon met het openbaar vervoer te gaan. We gingen die dag dus met de auto, maar vonden niets van parkeerplaatsen. Daarbij reden we dus heel de tijd rondjes om een parkeerplaats te vinden, en moesten we stoppen voor de zoveelste auto. Ik dacht bij mezelf: jeetje, wat een tijdverspilling! Het wordt eens tijd om iets anders te doen. En het is anders geworden. Het openbaar vervoer to the rescue!

Om jou ook al die stress te besparen, zodat je lekker veel tijd over hebt om de stad te verkennen, deel ik je enkele tips mee. Niet enkel tips die noodzakelijk zijn maar ook om het winkelen comfy te maken. Ready?!

1. Ga met het openbaar vervoer! Dit is zoveel handiger en zeker als je naar een stad gaat. De meeste bussen/trams hebben een andere bedding. Terwijl auto’s staan te wachten in de file, race jij op de bedding die files voorbij. Bijkomend voordeel: de bus bijvoorbeeld zet je af ‘waar je wil’ en zo hoef je geen rekening te houden met parkeerplaatsen of parkeerbedragen.

2. Zoek op voorhand enkele winkeltjes op die je absoluut wil bezoeken: natuurwinkels (hihi), leuke restaurants, of een leuke kledingzaak. Zo weet je precies waar je naartoe gaat en dit bespaart je weer enorm veel stress. En tijd!

3. Als je van plan bent veel te gaan shoppen, is het handigste om één grote shoppingtas mee te nemen. Dit doe ik ook meestal als ik veel dingetjes nodig heb. Zo kan ik al mijn spulletjes die ik gekocht heb in één grote tas proppen en hoef ik maar één ding te sleuren en geen twintigduizend zakjes!

4. Aangezien er niet aan elke hoek van de straat vuilbakjes zijn, kan je het best plastieken doosjes meenemen. Zo kan je water, koekjes of wat dan ook erin stoppen en op elk moment van de dag drinken of eten zonder de verpakking telkens te moeten bijhouden.

5. En als je eerder een spender dan een keeper bent, kan je het best een bepaald geldbedrag afhalen. Zo koop je net hetgeen wat je nodig hebt en verschiet je niet wanneer je bankkaart plots een beetje minder geld bevat…

Heb jij nog tips?

3 thoughts on “Tips om in een stad te winkelen

Comment

