Hello, summer!

Lente, zomer, ik ben er helemaal gek op! Maar ook een beetje van de herfst. Een heel klein beetje. De zomer is voor mij het ideale moment om wat meer aan mijn conditie te werken, buiten heerlijke terrasjes te doen met vriendinnen, kortom laat opblijven en lekker genieten. Jep, de zomer geeft me net dat beetje meer energie dan in de winter en dat is waarom de zomer zo leuk is. In dit artikel deel ik je mijn favoriete sporten mee die helemaal niet vermoeiend zijn!

Tafeltennis, basketbal en fietsen zijn tot nu toe enkele van mijn favoriete sporten. Basketbal ontdekte ik in het eerste middelbaar, fietsen en tafeltennissen vond ik recent leuk.

Bewegen is enorm belangrijk want werken aan je gezondheid is ook belangrijk! Je wordt fitter, je hebt een dagindeling en je zit vol met energie. En je voelt je ook nog eens happy! Althans, dit heb ik toch altijd na het sporten. Met sporten kunnen vele aandoeningen/ziektes voorkomen worden, denk maar aan osteoporose (botontkalking), hart- en vaatziekten, constipatie (verstopping) etc.

Stel dat je nu een leuke sport hebt gevonden, die je eerder alleen kan doen dan in teamverband, dan is het belangrijk om het rustig aan te doen.  De kans is dan groot dat je het blijft leuk vinden en dat je het niet meteen opgeeft.

Basketbal Een heerlijke sport die niet moeilijk is. In het begin dacht ik: neen, die bal wil ik echt niet bij me hebben! Maar hoe meer je met de sport bezig bent, hoe minder bang je wordt van de bal. Je rent en dribbelt, dus doe je tegelijkertijd ook iets aan je conditie. Daarnaast ontwikkel je spieren omdat je je lichaam aanspant wanneer je scoort. Het is ook een ideale sport om stoom af te blazen!

Tafeltennis Ook een super leuke sport! Volgens Dr. Oz zou dit zelfs Alzheimer kunnen helpen voorkomen. Je moet namelijk enorm veel tegelijk doen zoals de pingpong in ’t oog houden maar ook bewegen. In onderstaand filmpje legt hij dit volledig uit.

Video – Op een of andere manier krijg ik geen volledig frame, mijn excuses!

Fietsen Dit kan uiteraard niet ontbreken! Fietsen zorgt voor een super goede spierontwikkeling en je bent veel alerter in het verkeer! Ik heb het hier wel over ‘gewoon’ fietsen, dus met een ‘gewone’ stadsfiets. Aan koersen heb ik me nog niet gewaagd en ik denk dat dat ook nog niet voor nu zal zijn… In een ander artikel ga ik het over ‘gewoon’ fietsen uitgebreider hebben. Hou dit dus in de gaten!

Je ziet, het hoeven dus geen enorm zware sporten te zijn. En als je het niet alleen doet, is het dubbel zo leuk!  Waarschijnlijk wist je de vele voordelen al van deze sporten, maar het leek me leuk om de minder zware sporten met jullie te delen zodat het toch nog fun blijft.

Bron Dr. Oz

Heb jij een favoriete sport?

2 thoughts on “Hello, summer!

Comment

