Mijn droomberoep (laatste deel)

Vandaag het aller laatste deel van ‘mijn droomberoep’.  Het wordt nog eventjes goed nadenken welke opleiding ik juist kies dus heb ik een tijdje geleden alle opleidingen opgeschreven die me interessant leken. Ik weet ongeveer welke richting ik uit wil en het wordt hoog tijd om eindelijk een opleiding te kiezen.  Ik heb zoveel ideeën, dromen, maar ik weet niet hoe ze te realiseren. Het is gemakkelijk om te zeggen: gewoon doen! Maar hoe? 

Ook weet ik niet of de hogeschool haalbaar is. Hiermee bedoel ik de zogenoemde ‘grotere eindwerken’ en de enorme grote examenperiodes die je moet afleggen. Langs de ene kant ben ik niet echt stressbestendig maar wel een goede planner. Dus dat compenseert een beetje! Maar langs de andere kant: als je een richting kiest, die je super graag doet of je hebt er enorm veel interesses voor, dan moet alles haalbaar zijn, toch?

Ik stel me er momenteel gewoon enorm veel vragen bij, niet enkel of alles haalbaar is, maar ook of er genoeg werkgelegenheid is en/of het loon meevalt. Want wat voor zin heeft heeft het om een opleiding te kiezen waarvan je niet eens met zekerheid weet dat er werk is? Neem nu redactiemanagement. Dit lijkt me echt enorm interessant! Of iets anders dat te maken heeft met schrijven. Ik heb wat opzoekwerk verricht om te weten te komen of er wel vacatures zijn. Niets! Tenzij ik niet goed kijk… Dit is dan ook de reden waarom ik niet snel een opleiding wil kiezen. Ik wil er 100% achter staan, dit maakt alles dan zoveel leuker.

Soms word ik er zo gefrustreerd van. Het is toch niet zo moeilijk om een opleiding te kiezen!  Toen ik nog heel klein was, was alles veel gemakkelijker: ik word laborante,  of nee, verkoopster!

Wat ik uiteindelijk ga studeren, komt uiteindelijk bij de pagina ‘the blogger’ terecht, zo dat je toch een beetje up to date blijft.

Welke opleiding volg jij en welke is echt aan te raden of interessant?

4 thoughts on “Mijn droomberoep (laatste deel)

  1. Een opleiding kiezen is altijd zo moeilijk! Ik volg op dit moment geen opleiding meer (heb gister mijn diploma uitreiking gehad hihi) maar ga er door omstandigheden ook geen volgen op het moment

    1. Inderdaad! Was er maar een beroepenmachine die meteen wist welk beroep bij jou past ;) Ik hoop dat ik het binnenkort toch eindelijk weet want de maanden beginnen in te korten. :(

  2. Ik ben zeker en vast diegene die erg hard kan benadrukken dat een goede keuze belangrijk is!!! Ik heb 2 maal een foute keuze gemaakt (richtingen waar ik niet de volle 100% achter stond) resultaat: kwade ouders en slechte resultaten. Op den duur begin je te twijfelen aan jezelf en wordt het nog erger. Nu doe ik een richting waar ik 200% achtersta. Het is iets wat helemaal bij me past en de voorbije examenperiode was ik dan ook voor alles geslaagd. :)
    Mijn tip: informeer je goed en doe iets wat je echt echt graag wilt!!!

    1. Daar heb ik dus ook schrik voor, dat ik veel te snel iets kies en daarna tot de conclusie kom dat het toch niets voor me is… Ik hoop echt dat ik het binnenkort wel weet want ik heb geen zin om een foute studiekeuze te maken om vervolgens ‘duizenden’ herexamens te moeten afleggen om daarna te zitten mopperen :P Oh ja, je bent altijd vrij om een beetje meer uitleg te geven over jouw opleiding, heb gezien dat je communicatiemanagement doet, daar heb ik ook nog heel lang over nagedacht!

Comment

