Favoriete natuurwinkels

Ik ben gek, gek, gek, gek op natuurwinkels. Ik denk dat dat wel duidelijk is! Ik kan er uren in rondwandelen om nieuwe merken te ontdekken en ze na mijn aankoop te testen. Geweldig vind ik dat. In dit artikel laat ik je enkele natuurwinkels zien die fijne producten verkopen. Ze zijn allemaal verschillend en dat maakt het net zo leuk om te winkelen. Let’s start!

Mijn eerste favoriete natuurwinkel is Essenza. Deze lijkt op de Nederlandse winkel De Tuinen. In Essenza vind je enkele merken zoals Burt’s Bees, Yes To Carrots en Hairwonder. Ook vind je hier heerlijke theesoorten, theekopjes en voedingssupplementen.

De Tuinen kan uiteraard niet ontbreken! Deze winkel hebben ze jammer genoeg nog niet in België.  Wanneer ik naar een Nederlandse stad ga, zoek ik op voorhand eventjes op of De Tuinen toevallig in die stad gelegen is. Deze winkel verschilt net van Essenza omdat ze andere merken verkopen zoals Dr. Organic. De Tuinen heeft ook vaak leuke acties.

Bioplanet is ook mijn favoriet. Dit is meer een supermarkt waar ze onder andere biologische voedingswaren verkopen. Ook op cosmeticavlak zijn ze anders dan bovenstaande natuurwinkels, ze verkopen namelijk nog andere merken die ik in Essenza/De Tuinen nog niet ben tegengekomen, bijvoorbeeld Urtekram. En nog een paar fijne producten waarvan ik de naam nu eventjes kwijt ben! Deze winkel heeft zelfs biologisch maandverband, haha!

Last but not least: DI. Niet echt een natuurwinkel maar eerder een drogist. Je kan deze winkel vergelijken met Kruidvat. Maar toch is DI anders! Enkele merken die verkocht worden zijn Weleda, Cattier, Ecover en UNE.

Zo, dit waren ze dan tot nu toe, hopelijk komen er nog enkele bij binnenkort! Zo zou ik heel graag nog EkoPlaza en The Vitamine Store willen ontdekken. Wanneer ik naar Nederland ga, verricht ik thuis eerst een beetje opzoekwerk naar natuurwinkels die jammer genoeg nog niet in België te vinden zijn. I can’t wait to go !

Heb jij een favoriete natuurwinkel?

2 thoughts on “Favoriete natuurwinkels

  1. Fijn artikel! Ik werk af en toe bij Essenza :) Hoewel ik er nu toch mijn weg goed ken, kom ik toch elke keer producten tegen die me nog niet waren opgevallen. Ze hebben echt zoooo veel! :D

    1. Haha, ja dat is echt zo, het assortiment breidt zich steeds meer en meer uit! Oh, dat lijkt me echt heel tof om daar te werken, zeker als je iets van de cosmetica ingrediënten en dergelijke kent!

Comment

