YogiTea: Ginger

Vandaag heb ik er een leuke dag op zitten. Samen met mijn broer zijn we naar de stad getrokken om te winkelen en te relaxen. Toen ik thuiskwam, besloot ik een heerlijk glaasje thee te drinken. Gemberthee.
Heb jij ooit al gemberthee gedronken? Of is het niets voor jou? Ik heb al veel positiefs gelezen over gember en dacht: ik ga het zelf eens proberen in theevariant. Hoe beviel de smaak?

De smaak is bitter! Daarnaast heeft het ook iets spicy. In het begin smaak je het ‘pikante’ gedeelte niet, maar na een tijdje wel. Misschien ligt het aan het feit dat het niet 100% gemberthee is, want er zitten ook nog andere ingrediënten in: gember* (62%), citroengras*, zoethout*, pepermunt*, zwarte peper* (1%).
De ingrediënten zijn allemaal van *gecontroleerde biologische teelt.

8

9

Humor is a good protection.

Aan het uiteinde van het theedraadje is er een leuk tekstje. Net zoals bij de Chinese koekjes eigenlijk!

Waarom is gember zo goed voor de gezondheid?
Omdat het zeer rijk is aan antioxidanten, vitaminen en mineralen.
Enkele vitaminen zijn: B1, B2, B6 en vitamine C.
Enkele mineralen zijn: fosfor, koper, ijzer, zink.
Gember bevordert ook de bloedcirculatie in je lichaam én de stoelgang.

Deze gemberthee van YogiTea vind je in vrijwel alle natuurwinkels.

2 thoughts on “YogiTea: Ginger

Comment

