Urtekram Eucalyptus Toothpaste

Het is nu heel rustig onder de schoolperiode qua toetsen en taken, dus is het het ideale moment voor een nieuwe review! Al eventjes was ik op zoek naar een goede, natuurlijke tandpasta zonder sodium lauryl sulphate, PVP (een afgeleide van aardolie!) en overige schadelijke stoffen. Het zijn mijn tanden, dus wil ik ze op een goede manier verzorgen! En dus heb ik een tijdje geleden Urtekram Eucalyptus Toothpaste gekocht. Hoe beviel de tandpasta?

Eucalyptus Toothpaste

3

De tandpasta viel… een beetje tegen. Ze bevatte wel zeer fijne ingrediënten maar de werking was niet fijn. Het leek een beetje alsof ik mijn tanden poetste met water, dus ik had niet echt dat mooie, frisse gevoel na het tandenpoetsen. De tandpasta schuimde niet, super! Het had wel een uitgesproken geur, waar je van moet houden.

Ingrediënten
calcium carbonate, aqua, glycerin**,  xanthan gum, eucalyptus globulus oil* (aroma*), commiphora myrrha oil, limonene

*= ingredient from organic farming
** = made using organic ingredients

Extra informatie
Urtekram is een Deens merk  en heeft zeer fijne producten. Urtekram heeft niet enkel beauty producten maar ook etenswaren. Op hun website vind je de waslijst aan producten.

Deze tandpasta bevat geen fluoride. Fluoride is volgens sommigen nodig om de tanden sterk te maken maar is ook giftig. Er staat dan ook meestal ‘niet inslikken’ op de verpakking maar kleine kinderen bijvoorbeeld slikken meestal een beetje tandpasta in, omdat het een lekkere smaak heeft.

Mening en besluit
Wil je een natuurlijke tandpasta zonder schadelijke ingrediënten, dan is dit misschien wel iets voor jou! Ik ben aangenaam verrast door de fijne ingrediënten maar minder door de werking.

Nog even dit: in mijn eerste blogbericht had ik verteld dat er groene producten langskomen op TFR die ik review, maar ik moest nog uitleggen wat ik juist bedoel met een groen product. Ik vergat dit telkens weer! Dus bij deze. Een groen product is voor mij dus een cosmetica product dat geen schadelijke ingrediënten bevatten voor de huid en gezondheid zoals parabenen, aardolie, ftalaten en dergelijke. Daarnaast mogen deze producten ook niet getest worden op dieren.

Deze tandpasta is te koop bij Bioplanet.

Comment

