The Body Shop Shower Gels

Een tijdje geleden was er een mooie actie bij The Body Shop (TBS). Eén shower gel kostte … € (ik denk zo’n 8€), de tweede €14 en de derde €22. Ik weet echt niet meer hoeveel elke shower gel kostte – aangezien ik nog niet van plan was om een blog op te starten – maar het kwam er dus op neer dat het goedkoper is om er twee of drie ineens te kopen dan eentje. Je bespaarde dus een beetje geld uit. Leuke actie vond ik en besloot er drie mee te nemen, gewoon om te proberen.

Ik heb er dus drie meegenomen waarvan twee identiek. Watermelon & eucalyptus en cucumber & mint had ik gekocht. Van deze laatste heb ik er twee. Eigenlijk wel stom om twee dezelfde te kopen, de derde was met abrikoos, maar abrikoos vind ik nooit echt lekker ruiken. Maar goed, hier de reviews!

Watermelon & eucalyptus

tbs9

Deze shower gel had echt de geur van watermeloen, ik rook ook iets van een aardbei maar dat kan ook gewoon aan mij liggen.
Deze gel schuimt ook enorm goed, ook al staat er op de verpakking ‘no sulphates’.

Ingrediënten
aqua, sodium lauroyl methyl isethionate, cocamidopropyl betaine, sodium chloride, glycerin, parfum, sodium benzoate, citric acid, trisodium ethylenediamine disuccinate, salicylic acid, linalool, butylene glycol, aloe barbadensis leaf juice, eucalyptus globulus leaf extract, sodium hydroxide, citrullus lanatus fruit extract

Cucumber & mint

tbs7

Dit is de tweede shower gel. Op de verpakking staat ‘cucumber  & mint’, maar ik vind persoonlijk dat het helemaal niet hiernaar ruikt. Eerder naar groene thee. De munt ruik je niet en de komkommer ook niet. Net als de vorige schuimde deze ook.

Ingrediënten
aqua, sodium lauroyl methyl isethionate, cocamidopropyl betaine, sodium chloride, glycerin, parfum, sodium benzoate, citric acid, trisodium ethylenediamine disuccinate, propylene glycol, salicylic acid, cucumis sativus fruit extract, aloe barbadensis leaf juice, linalool, geraniol, sodium hydroxide, mentha piperita leaf extract

Extra informatie
TBS test niet op dieren maar behoord wel tot het moederbedrijf L’Oréal. De uiteindelijke macht ligt dus bij hen of ze dierproeven gaan toelaten of niet.

Beide shower gels bevatten geen parabenen,  sulfaten, kleurstoffen en is zeepvrij en de ingrediënten zijn volgens de verpakking snel biologisch afbreekbaar.

Mening en besluit
Ik ben niet zo heel tevreden over deze shower gels.  Op de verpakking staat namelijk dat het mild genoeg is voor de gevoelige huid maar dit viel een beetje tegen. Ik kreeg enorme jeuk na het douchen en rode plekken onder mijn oksels en op mijn billen. De ingrediënten  zijn niet 100% huidvriendelijk, propylene glycol bijvoorbeeld veroorzaakt bij velen een allergische reactie en droogt de huid enorm uit. Propylene glycol zit zelfs in antivriesmiddelen.  Parfum zou ook niet aanwezig mogen zijn. Parfum kan meer dan honderden ingrediënten bevatten, je kan dus nooit met zekerheid weten wat hierin zit. Dit is dus geen aanrader voor de gevoelige huid, aangezien je je huid wil kalmeren.
Op de verpakking staat dat beide shower gels geen parabenen bevatten maar er wordt gebruik gemaakt van een ander bewaarmiddel, namelijk trisodium ethylenediamine disuccinate.  Ik betwijfel dus of de ingrediënten wel snel biologisch afbreekbaar zijn.
Ik lees altijd eerst de ingrediënten voor ik iets koop maar bij deze shower gels was het een hele zoektocht! Ik bleef maar zoeken en zoeken. Totdat ik thuis kwam en de methode vond…

Deze shower gels zijn te koop bij The Body Shop.

Comment

