4 natuurlijke tips tegen een verkoudheid

Voor degenen die nog altijd (of alweer!) last hebben van een verkoudheid, lees zeker dit artikel! De lente is nog steeds niet in zicht en misschien loop je nog steeds rond met een zakdoek die al helemaal vol gesnotterd is, een neus die roder dan rood ziet en barstende hoofdpijn. Ik heb enkele tips die werken waardoor je je de volgende dag beetje bij beetje beter voelt! Ik pas ze ook altijd toe en merk toch een zichtbaar verschil.

Tips

  1.  Honing is een uitstekend middel tegen een verkoudheid. Het verzacht de keel en het zit vol met werkzame stoffen. Als je verkouden bent, kan je het best dennenhoning gebruiken. Honing is ook rijk aan suiker, wat je energie geeft.
  2. Bloedappelsienen zijn rijk aan antioxidanten en zorgen voor een boost van het immuunsysteem!
  3. Warm water en citroen,  een tip van mijn mama! Wanneer ik ziek ben drink ik ongeveer 250 ml warm water waarbij ik dan een hele citroen pers. Citroenen zijn rijk aan vitamine c en werken uitstekend bij een verkoudheid! Overdrijf niet in het aantal vitamine c gehalte. Een teveel is niet gezond, maar te  weinig ook niet.
  4. En ten slotte tijmthee, wat goed werkt tegen keelpijn.
Comment

