Fiets! Of auto? (deel 1)

Gisteren werd mijn oude fiets verkocht. Joepie! Ik was er al even uitgegroeid, ik zat namelijk met een kromme rug en met twee handen fietsen was niet echt comfortabel. Ik besloot mijn oude te verkopen en een nieuwe in de plaats te kopen die aan al mijn eisen voldoet. Ik ben al naar enorm veel fietsenwinkels in België geweest en geen enkele fiets stond me aan. De prijs was veel te duur, de kleur is lelijk, verhouding zadel-stuur was niet optimaal en zo kan ik nog eventjes door gaan. Nee, ik ben geen zeurpiet, maar ik wil iets kopen dat mijn geld echt waard is. Ik wil geen spijt krijgen van mijn aankoop. Deze zaterdag gaan we naar Rotterdam, beetje winkelen en uiteraard langs de MegaBike! Een super grote fietsenwinkel met zeer uitgebreide merken. Ik kijk er nu al naar uit, winkelen en ein-de-lijk een fiets kopen! Ik voel me net als een klein meisje in een snoepwinkel. Hopelijk vind ik nu wel iets. Kan ik eens aan mijn conditie werken!

In de zomervakantie had ik mijn theoretisch rijbewijs behaald, dit wou ik absoluut doen voor het nieuwe schooljaar begon omdat ik het al druk genoeg zou hebben in mijn laatste jaar en van uitstel komt afstel. Met school kon je ook meedoen als je in dat jaar 17 was. Je hoefde niet te betalen voor het examen, wel voor het theorieboekje. Ik behaalde 38/50 en besloot in de zomervakantie een tweede kans te wagen. Jippie, 44/50! Dan moest ik enkel mijn praktijk behalen. Maar nu ben ik aan het twijfelen. Heb ik de auto nu echt nodig? En wie betaald de verzekering, de belasting, de auto, de benzine? Ik ben maar een studentje. De auto is wel handig voor later, om grote afstanden te maken. Maar nu ga ik enkel met de fiets of het openbaar vervoer. Met de fiets ben je er zo, je racet de filles voorbij, je werkt aan je spieren en ademhaling, kortom niets anders dan voordelen. En nu de vraag… zou ik toch voor mijn praktijk gaan? Momenteel denk ik van niet. Ik heb geen vast werk, en heb ook geen zin om mijn geld te besteden aan benzine, verzekering en belastingen. Dus laat maar. In de verre toekomst? Ja, ik heb een groter budget en zal het althans meer nodig hebben dan nu.

 

Comment

