Review Dermolin Huidverzorging

Mijn gezichtsreiniger was eigenlijk zo goed als leeg en aangezien ik van mijn vorige gezichtsreiniger rode plekken kreeg  maar toch aangenaam zacht was voor mijn huid, werd het tijd voor een nieuwe.  In Essenza zag ik Dermolin staan: voor de overgevoelige en allergische huid. Ideaal! Essenza is een winkel die (deels) natuurlijke verzorgingsproducten verkoopt. Na lang zoeken kwam ik dus uit bij Dermolin verzorgingsproducten.  Deze zijn speciaal ontwikkelt voor de overgevoelige en allergische huid. Aanlokkelijk, want ik heb deze twee zeker. Ik begon de ingrediënten van de gezichtsgel te lezen, en waauw, wat een korte INCI-lijst! Dit geldt ook voor de hydraterende nachtcrème. Ik had nog een andere hydraterende crème van het merk Lavera maar met een waslijst aan ingrediënten. Deze crème was ook nog eens te sterk geparfumeerd, terwijl dit product bestemd is voor de gevoelige huid… Maar goed, hier de review!

Gezichtsgel

Deze gezichtsgel zit in een pomp, enorm handig aangezien de meesten in een tube zitten. Je zal dus niet moeten knoeien. De gel is zacht tijdens het aanbrengen, het ligt er net aan hoeveel water je gebruikt om het product te laten schuimen. Tijdens het droog deppen van mijn gezicht had ik geen last van een trekkerige of rode huid!

Ingrediënten

Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Betaine, Disodium Lauroamphodiacetate, Magnesium Chloride, C12-15 Alkyl Lactate, Caprylyl Glycol, Sodium Chloride, Lactic Acid.

Nachtcrème
De hydraterende nachtcrème is niet overdreven dik of vettig qua structuur, terwijl je dit bij de meeste nachtcrèmes wel hebt. Ik gebruik deze crème soms voor overdag. De nachtcrème smeert  gemakkelijk uit en ruikt naar niets! Heerlijk dus, zeker voor de gevoelige huid!

Ingrediënten

Aqua, Coco-Caprylate, Glycerin, Cera Alba, Plyglyceryl-2 Diplohydroxystearate,  Polyglyceryl-3 Diisostearate, Magnesium Sulfate, Zinc Stearate, Glyceryl Caprate, Tocopheryl Acetate, Butylene Glycol, Pentylene Glycol, Panthenol, Ethylhexylglycerin, Hydroxyphenyl Propamidobenzoic Acid, Ascorbyl Palmitate.

Deze twee producten zijn top, het is zeker bestemd voor de gevoelige huid aangezien Dermolin geen gebruik maakt van parfum. Ik gebruik het al enkele maanden en ik merk een zichtbaar resultaat. Mijn huid is minder rood, voelt niet trekkerig na het reinigen en de hydraterende crème is fijn tijdens het aanbrengen. De nachtcrème laat wel een glimmend laagje achter.

Toegevoegd op 16 april 2013
In het weekend was ik in Essenza en merkte dat de verpakking van Dermolin veranderd was. Ik zag de gezichtsgel en keek naar de ingrediëntenlijst, om te zien of er daar ook iets veranderd was. En ja hoor, jammer genoeg wel. Er zitten te veel chemische elementen in. Ben je benieuwd naar de overige producten? Check dan zeker hun website. Hieronder heb ik een foto toegevoegd van de oude verpakking, zodat er geen verwarring ontstaat.

derm

Dermolin is te koop bij Essenza.

Comment

